onsdag 24 november 2010

Leker lite med mobilväskor...

Jag har roat mig lite med att försöka få till bra mobilväskor/fodral och här är två varianter. En med lock, fodrad med uggletyg (det är den som syns nedanför också) och en utan. Den har istället fått en tryckknapp och en karbinhake fastsatt i namnlappen. Den andra har ingen "fästanordning" alls, men jag funderar på om man bör ha det kanske? Vill man kunna ha den i bältet eller runt handleden eller kanske med en ring eller karbinhake så att man kan fästa den i en väska mm? Hur vill ni att en bra mobilväska ska vara? 

Skulle jättegärna vilja ha lite tips och feedback. Själv har jag aldrig använt mig av det tidigare eftersom jag har haft en ihopfällbar telefon, men nu har jag en annan och känner att behovet nog finns där trots allt. Vill ju inte heller att telefonen ska bli repig. 

Väskan med locket skulle nog behöva någon slags knäppning också. Tycker att karborrfäste känns lite "billigt", men samtidigt vet jag inte riktigt vad man ska ha istället? En tryckknapp är ju inte heller idealisk om man tex har en tryckkänslig skärm på telefonen. Kanske en magnetknapp, men de kostar ganska mycket. Maken föreslår bara någon tyngd i som gör att den liksom ligger på plats. Tja, som ni ser så är detta bara lite olika försök, men jag hoppas kunna hitta på en bra lösning så småningom. Skriv gärna en kommentar så blir jag glad!

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Charmiga ugglor! Kanske en gammaldags tryckknapp som sys fast-då blir det ju inget på insidan som kan repa skärmen? Eller vanlig knapp och knapphål?