lördag 8 oktober 2011

Dags för dagisfotografering!

Igår var det dags för fotografering på dagis och då "måste" ju det lilla flickebarnet ha nya kläder sydda av mamma, eller hur? De senaste veckorna har vi haft fullt upp med allt mellan himmel och jord, men planer kring något i deertyget har funnits. Eftersom damen i fråga just nu helst vill ha klänning (tunika faller under kategorin klänning enligt henne) så fick det bli en tunika med Bambi på. Lagom långa tunikor känns mest användbara och lekvänliga och alla är nöjda...

Mönstret är från senaste Ottobre och är egentligen ett tröjmönster. Storleken är 98, men jag ställde ut och förlängde den neråt till ca storlek 116. Blev alldeles lagom! Har för första gången även testat Framilonband och det var helt klart en höjdare!

Svängde även ihop ett par mysiga och matchande velourbyxor eftersom det inte fanns något passande alls i garderoben. Mönstret är Meedoms som jag verkligen gillar - enkelt och bra.

Det roligaste var dock kommentarerna från "dagisfröknarna" som tyckte att Ida var så söt i sina kläder! Att jag dessutom fick med mig en beställning på en klänning hem gjorde inte saken sämre! Nu väntar vi bara spänt på bilderna som togs och så länge får ni hålla tillgodo med mina egna. Den i mitten visar i alla fall hur en liten morgontrött tjej ser ut på väg till dagis. ;)

Inga kommentarer: