onsdag 30 september 2009

En Tygica-kasse har sett dagens ljus!



För ett tag sedan började jag finurla på det här med inköpskassar. Jag gillar ju egentligen tanken att skona både miljö och plånbok och vi försöker i görligaste mån att undvika plastkassarna när vi går och handlar. Vi har en uppsjö tygkassar och andra "flergångskassar", men ingen som jag har varit hundra procent nöjd med tyvärr. Jag gillar helt enkelt storleken på de vanliga plastkassarn på Ica mm. Då slog det mig att jag faktiskt kunde lösa problemet själv och så föddes Tygica-kassen! Tygica är som namnet just säger en tyg Ica-kasse. Storleken och mönstret är exakt samma som på Ica-kassarna och det är perfekt. Jag har provkört en prototyp nu i några veckor och är mer än nöjd faktiskt så idag blev det en ny och lite förfinad variant (den första hade inga kantband tex). Nu ska denna också få gå en testrunda i eftermiddag och jag hoppas bli lika nöjd igen. Funderar dock på att kanske fodra nästa och att försöka mig på en där bärhandtagen är längre så att man även kan ha den över axeln. Vore nog inte så dumt när man använder den till annat än att just handla mat. Denna kasse kan ju användas till allt från mathandling till dagiskläder, leksaksförvaring eller varför inte en shoppingrunda på stan!

Inga kommentarer: