tisdag 13 oktober 2009

Lapptäcke blev gosetäcke


Jag har femtioelvatusen lappar och bitar av alla möjliga tyger här hemma och för några dagar sedan fick jag för mig att pussla ihop några av dem till ett lapptäcke. Så fort sexåringen såg vad jag höll på med lade hon beslag på verket. Självklart behöver hon och gosedjuren ett nytt mysigt täcke att gosa med! Täcket består huvudsakligen av retrotyger av olika ålder och baksidan är i vit fleece. Härligt mjukt och uppenbarligen skönt att sova med! Med tanke på hur många fler tygsnuttar jag har och så roligt det är att pilla med dem, så lär det nog bli fler lapptäcken framöver.


Måste också bara visa vilket underbart höstväder vi har idag! Visserligen kallt så man ryser, men härligt solsken. Bilden visar utsikten från framsidan av vårt hus och det är grannhusen som syns mellan träden - vi bor i en ljuvlig omgivning!

Inga kommentarer: