torsdag 14 januari 2010

Sunkfåtölj goes pirates!

Tjejernas ena skumgummifåtölj från Jysk fick ett nytt liv idag! Fåtöljen ifråga köptes för sisådär 7 år sedan och har milt uttryckt sett bättre dagar. Själv stommen är helt okej men det gamla tyget (som aldrig ens var snyggt från början...) såg numera så sunkigt ut att jag inte klarade av att se det längre. Om jag får säga det själv så känns fåtöljen en aning coolare nu och tjejerna verkar också nöjda.

Det gamla tyget sprättades upp och jag klippte delarna efter det helt enkelt. Lite pill men inte så svårt som jag trodde. Nu gäller de bara att fundera på vad fåtölj nr 2 ska få för klädsel!

6 kommentarer:

Ahlard sa...

Haha så coolt. Underbart. Det var det mest "annorlunda" jag sett tyget användas till:) Jätteroligt och kul att tjejerna är nöjda. /Johanna

Benglan sa...

Wow! :) Kul idé!

Jenny sa...

Fräckt! Jättebra!

Idis & jag sa...

Vad kul att ni gillade den! Måste säga att jag själv blev hemskans nöjd!

Fangoria sa...

Snygg!!! Jag har själv en sån fåtölj hemma som jag tänkt klä om...har även valt tyget, men sitter långt inne att ta tag i det!!

vouffen sa...

Va fin!!! har oxå ett par såna hemma som jag tänkt slänga. eller om jag redan slängt dem... hoppas jag INTE gjort det, blev ju jättefin med nytt tyg på!!!