onsdag 13 januari 2010

Svar till hemlisbyte med VÅRTEMA!

Dags för hemlisbyte igen och denna gång med ett härligt vårtema! Betyder det att våren kommer snart? Hoppas, hoppas - jag börjar allvarligt tröttna på mörker, kyla och snoriga näsor...

1.
Hur många barn har du och vilken sort?
3 flickor som är 18 månader, 6 och 8 år gamla

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?

8-åringen: ca 52 i huvudstorlek, 134 i kläder och 33 i skor.
6-åringen: ca 52 i huvudstorlek, 110/116 i kläder och 28 i skor.
1-åringen: huvudstorlek? Tja, som en 1-åring? Vet tyvärr inte riktigt och hon sover just nu..., 80/86 i kläder och 20 i skor.


3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?

Ca 44 uppe, 46 nere och 38/39 längst ner på fötterna.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?

Svårt att avgöra själv men skulle nog säga medel på sömnad och stickning samt nybörjare vad gäller virkning. Skulle dock väldigt gärna vilja lära mig mer om virkning.

5. Någon annan hobby eller stort intresse?

Hela familjens stora intresse är nog resor till fjärran länder. För övrigt gillar jag att vara ute i naturen, att baka/laga mat och att pyssla med barnen.

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?

Jag gillar färgglada retrotyger från 70-talet, velour och interlock. Tycker om det mesta bara det är mycket färg! Garner gillar jag när de är så mjuka som möjligt och helst lite tjockare. Sådana där som man stickar gosiga halsdukar av!

7. Är du allergisk mot något?

Nej

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?

Jag gillar egentligen alla färger och framför allt mycket färg. Finns nog ingen färg som jag inte gillar utan det beror helt på vad man ska ha det till.

9. Vad läser du för typ av böcker?

Gärna spännande och lite "mystiska" böcker, men även verklighetsbaserade berättelser. Läser gärna på originalspråk och då oftast engelska eller tyska.

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?

Nej, men köper ganska ofta Ottobre eller något annat.

11. Nytt eller second hand?

Både och beroende på vad det är

12. Pojk/flick eller unisex?

Det är nog mest flickigt som går hem här

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?

Gillar själv mest att arbeta med tyg, men för övrigt beror det ju på vad man ska ha materialet till. Är kanske inte så förtjust i skinn, päls/fuskpäls, nitar mm Jag är nog mer en "mjuk och gosig" person.

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?

Snedslå/kantband i roliga färger, spraylim, fler undertrådsrullar till min Janome DC 3050, mönsterpapper

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en poketbok i ditt hemlispaket?

Tyg är alltid kul! Böcker hinner jag knappt ens öppna...

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?

Gärna något mönster på en tunika eller skjorta till mig själv. Annars väldigt gärna något fint singoallamönster till flickorna.

Inga kommentarer: