fredag 5 mars 2010

Bara till mig!



Fick hem det underbara trädtyget för några dagar sedan och var bara tvungen att lägga beslag på det själv! Tror nog att det finns så att det räcker till något till någon av flickorna också, men sedan är det slut. Tyvärr går det ju så mycket mer tyg när man syr vuxenkläder, men samtidigt tycker jag att det är kul att klä mig i något som jag har gjort själv och som ingen annan har. Blev supernöjd med tröjan som är sydd efter ett eget mönster baserat på en Gudrun Sjödén-tröja som jag har. Kantad med interlock från JNY och den här gången blev det sååååå bra med kantningen att jag blev alldeles lyrisk. Inte vet jag om andra tycker att tyget är för "barnsligt", men jag gillar det skarpt i alla fall. Mycket snyggare i verkligheten än jag trodde och jag har upptäckt många fler detaljer i mönstret än jag sett på bild tidigare. Härlig kvalitet är det dessutom och mycket skönt att ha på sig.

7 kommentarer:

Ahlard sa...

Så underbart att läsa ditt inlägg. Det gör mig så glad att du gillar det, och kul att du tagit dig tid att upptäcka detaljerna:) Jag, partiska jag, tycker inte det ser barnsligt ut. Man måste ju studera det lite för att se det barnsliga:)

Jag måste nog också testa kanta med interlock istället för mudd.

Libe sa...

Jag tycker inte att tyget är barnsligt , jag tycker att det var ballt :)

Linda sa...

tyget är så pass stormönstrat att det passar bättre till vuxenkläder, det har du bevisat med den tröjan. skitsnyggt!

Nette/Rostis sa...

snygg!! absolut inte barnsligt.

MarJo sa...

Tycker det nästan passar bättre till vuxna eller stora barn. Supersnygg tröja!!

Unknown sa...

Snygg! Undrar just när mitt tyg kommer och vad jag ska sy för något!

Krimskrams sa...

Så fint! Jag har tänkt sy ett linne till mig själv i tyget så det är roligt att se att inte bara jag tycker att det passar till vuxenkläder också :-)