måndag 24 maj 2010

Livebild och mer moln

Jag har snöat in en de på applikationer just nu. Tycker att det är så himla kul att pyssla med och hoppas en vacker dag bli riktigt bra på det. Än så länge är jag på övningsstadiet så alla runt omkring mig får stå ut med diverse kreationer! Ida, min snart tvååriga lilla tjej, är överförtjust i Kitty, så till henne fick det naturligtvis bli en Kittytröja. Dessa går ju givetvis att köpa för 79,90 kr på H&M också, men visst har det en viss charm att ha en alldeles unik tröja! Det var inte alldeles lätt att få till sömmen runt applikationen, men jag är trots allt hyfsat nöjd med resultatet. Jag får väl öva vidare... Tyget är från Myllymuksut om jag inte minns helt fel - det har legat i gömmorna ett litet tag.
Denna tröja är på väg till en nybliven sjuåring i Norrköping. Hans mamma jobbar på SMHI och jag kunde bara inte låta bli att falla för frestelsen att sy en molntröja till hennes son. Hoppas att de också gillar den. Grattis än en gång Axel på din födelsedag!

2 kommentarer:

Ahlard sa...

Nu finns det några muggar till salu/ Johanna

Ahlard sa...

Supersöt kitty tröja, förstår att du tycker det är kul... Det blir ju superfint:)