lördag 14 augusti 2010

Inflyttningspresenter




Efter ett lååååångt sommaruppehåll är jag äntligen tillbaka. Bloggandet har legat nere totalt även om jag nyfiket har följt andras inlägg. Jag har sytt en del men inte alls så mycket som jag hade planerat. En del kommer jag nog att blogga om så småningom, men idag börjar jag med ett litet inlägg om två små inflyttningspresenter som ska med till våra goda vänner som precis har blivit med hus! Traditionen bjuder ju att man ska ha med sig bröd och salt till de nyinflyttade som en önskan om ett lyckligt liv där det aldrig ska fattas mat på bordet. För att göra det hela lite roligare sydde jag dessa två bröd-/förvaringskorgar att packa ner "gåvorna" i. En till de vuxna och en till barnen - denna kommer dock att fyllas med lördagsgodis eftersom jag knappast tror att de blir så glada över det andra alternativet... Här följer bilder på korgarna utan innehåll.

Båda korgarna har jeanstyg på utsidan. Barnkorgen är i ett tyg från IKEA och vuxenkorgen i ett härligt höstigt retrotyg som jag har fyndat på Tradera. Den ena korgen är sydd med vanlig Vlieseline emellan och blev trots detta aningen sladdrig. Den andra satte jag Totally stable på och jädrar vad det blev bra! Dock en aning svårarbetat eftersom det blir väldigt styvt. Slutresultatet är jag dock helnöjd med! Mönstret (om man nu kan kalla en cirkel och en rektangel för mönster...) är mitt eget.

Inga kommentarer: