fredag 20 augusti 2010

Klänningar till töserna och tradera

Här kommer två klänningar till mina stora töser. Inspiration till mönstret har hämtats från Ottobre (minns tyvärr inte riktigt vilket nr, men kan kolla upp om någon är intresserad). Kanske mest tänkta som sommarklänningar, men funkar ju även lite senare med en tröja under eller kofta över. Själva kjoldelen är sydd i tre våder och har lagom mycket "schwung". Tygerna behöver jag nog inte orda så mycket om. Kanske ska säga att jag nog tyckte att modellen funkade aningen bättre i interlock, men det är nog smaksak.




Jag har lagt ut en del annonser på Tradera, bland annat några mössor, tröjor och denna underbara Marimekko tygkasse, sydd i ett äkta retrotyg från 1965! Kika gärna in och lägg ett bud eller två!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Snubblade över din blogg och guuud vad härlig den va! Syr och stickar en del själv i omgångar och har precis börjat känna inspirationen igen och det blev ännu bättre av de härliga tygerna du syr i! Måste kolla upp ställena du köpt från, trevligt att du skriver ut det!

Idis & jag sa...

Åh tack för din kommentar! Vad kul att du gillar bloggen.