torsdag 23 september 2010

Fina myskläder till lillan




När nu alla andra får paket denna vecka, så måste ju minstingen också få något. Självklart ska hon ju också få vara fin när storasystrarna firas, men när man bara är två år gammal så ska finkläderna också helst vara mysiga, mjuka och lekvänliga. Det här blev resultatet - ett set med tröja i velour och matchande randig velourkjol. Älskar det här tyget som jag köpte hos Tygpyssling förra året.

Kjolen är enklaste enkla med skön mudd i midjan. Nertill är den kantad med vanlig snedslå. Dels för att få ett fint avslut och dels för att det får en ganska häftig böljande effekt. Syns väl inte så bra på bilden, men det blir en riktig snurrkjol av det.

På tröjan är det ett applicerat hjärta i samma tyg som kjolen. Hjärtat är kantat med ett superfint blomband. Snordyrt var det, men jag är så nöjd med resultatet att det får vara värt det! Det perfekta med ett sånt här set är ju att det funkar lika bra på kalas som på dagis. Hoppas nu bara att lilla fröken också godkänner mammas kreation...

2 kommentarer:

Jonglören sa...

Så fint du kombinerar tyger. Kul att du vill vara med. Det är faktiskt så att det nog bara blir på lördagen mellan 9-19 eftersom bara en anmälde sig till hel-helgs-eventet. Så gör så att du mailar mig på tesspersson@hotmail.com ditt namn och ett telefonnummer jag kan nå dig på. Jag kommer göra ett nytt inlägg om syträff den 5 feb snart så håll utkik.

Jonglören sa...

Hej igen. Jag fick ditt mail, men knasiga jag lyckades radera det direkt när jag skulle vara duktig och flytta över det till en nygjord mapp märkt "syträff". Kan du maila det igen? Än vet jag inte alls hur många vi blir men jag hoppas på att vi i alla fall blir 10 st nu när vi har ändrat det till att det bara är på dagen.