lördag 5 februari 2011

Klädbytespaket

Här kommer äntligen lite bilder från klädbytet som Pumpalot arrangerade för ett tag sedan. Förra helgen skickades paketen och jag har både fått och skickat tre olika paket. Jätteroligt var det och jag skulle väldigt gärna vilja göra om det.

Dels var det kul att helt fritt sy till de andra barnen och dels är det ju alltid alldeles underbart roligt och spännande att få paket! Och vilka paket sedan - både jag och barnen har blivit sååååå nöjda! Helt underbara kläder har de fått. Kul med lite annat än det man själv brukar sy.

Först ut är lite bilder på paketet som skickades till Pejgan. Det var till en tjej i storlek 122. Eftersom jag själv har en tös i samma storlek var detta det enklaste paketet. Det fick helt enkelt bli något som jag vet att hon hade gillat. Min egen kicka har dessutom fått en likadan tunika. Jag hade aldrig testat detta mönster innan (kommer från Ottobre) och ville inte chansa på att skicka iväg något som jag inte riktigt visste hur det skulle bli. Tur att tyget räckte till två tunikor! Tyget till tunikan har jag köpt hos Gittes och jag älskar verkligen färgerna. Modellen passar bra till både varma och kallare dagar eftersom den är riktigt fin med en tunn långärmad tröja under. Så är den faktiskt också i tidningen.

Till detta blev det ett par mjuka lite puffiga byxor i matchande velour. Har för mig att jag köpt velouren hos Mjuka tyger. Mönstret till dessa är Meedoms form 1.

Som accessoar skickade jag med ett linne som antingen kan användas under tröjorna nu eller som sommarlinne senare. Tyget är de söta ugglorna från Znok. Paketet uppskattades i alla fall av den nya ägarinnan och det är ju alltid roligt att höra.

Bilder på paketet från Pejgan kommer i ett senare inlägg.

1 kommentar:

JuMel sa...

Härligt set! FÖrstår att mottagaren blev nöjd och visst är det kul med byten? Var själv sugen på att vara med i det där bytet men jag har så lite sy tid just nu med plugg, jobb och allt så det får bli en annan gång.